Jak widać, liderzy marketingu afiliacyjnego wyróżnili się zarówno łatwy w obsłudze, przejrzystym, intuicyjnym interfejsem, jak i niskim/średnim progiem wypłaty minimalnej (niski- 50 zł, średni- 100zł). Zwycięzcy działają wg biznesowego fair play, pozwalają negocjować stawki, gwarantują elastyczne systemy rozliczeń i terminowe wypłaty. Ponadto, dedykują podmiotom sieci, narzędzia ułatwiające zamykanie rachunków.

Tym, co charakteryzuje najlepszych w marketingu afiliacyjnym, jest bez wątpienia dużą i wciąż powiększającą się liczbę programów partnerskich do wyboru. W ofercie dobrych sieci, znajdziemy unikalne, ciekawe, a często nawet niszowe programy partnerskie. Panel wydawcy nie jest, przysłowiową „czarną magią”, zaś generator widżetów jest intuicyjny, dostępne są także liczne programy zawierające kreacje tekstowe.

Dobre sieci oferują programy rekomendacji dla partnerów, wspomagają konwersję na stronach docelowych, a także udostępniają, zaangażowanym w projekt podmiotom, szczegółowe raporty statystyczne z ruchu i sprzedaży. W swojej ofercie mają też ofertę dla sklepów dostępną w plikach xml. Warto zauważyć, iż obsługa klienta, u liderów marketingu afiliacyjnego, spełnia najwyższe standardy w branży.

… a co wyklucza z ich grona?

Tym, co zmniejszało atrakcyjność sieci afiliacyjnych, są bez wątpienia, następujące czynniki: niewielka, rzadko aktualizowana liczba dostępnych programów, niefunkcjonalny lub przestarzały interfejs, niekompletne tłumaczenie interfejsu na język polski, wypłaty prowizji z opóźnieniami (lub długie terminy oczekiwania- nawet 21 lub 30 dni od złożeni rachunku). Odstraszyć od sieci może również obecność niewielu znanych marek wśród programów, czy w końcu, duży próg wypłaty minimalnej (szacowany już na 150zł).