Top 10 marketingu afiliacyjnego (zwanego też performance marketingiem lub reklamą efektywnościową), tworzone dzięki opiniom internautów, może stanowić cenną wskazówkę, zarówno dla potencjalnych reklamodawców, jak i dla posiadaczy witryn, chcących zarobić na swoich serwisach, promując na ich łamach markę przyszłego zleceniodawcy. Kto znalazł się w niniejszym rankingu i co zwróciło szczególną uwagę respondentów?

Czym jest sieć afiliacyjna i jakie są jej zadania?

Broker – pośrednik miedzy partnerami biznesowymi w marketingu afiliacyjnym

Broker – pośrednik miedzy partnerami biznesowymi w marketingu afiliacyjnym

Któż mogł się spodziewać takiego obrotu sprawy? W latach 90. XX wieku, Jeff Bezos z księgarni internetowej Amazon.com, zechce zaproponować ludziom, posiadającym własne strony internetowe, aby zamieszczali na nich reklamy jego książek. Internauci, odwiedzający te strony, klikali w reklamy i w ten sposób, byli przekierowywawni na stronę sklepu i mogli zakupić wybraną lekturę. Ta technika promocji produktu i „prowadzenia” klienta do jego zakupu, dał początek temu, co dziś nazywamy marketingiem afiliacyjnym.

Ów rodzaj pobudzania świadomości marki i potrzeby zakupu towaru lub usługi, rzeczony marketing afiliacyjny, może być dobrym rozwiązaniem biznesowym dla każdej branży. Toteż rośnie regularnie liczba chętnych do uczestniczenia w programach partnerskich- tak reklamodawców, jak i potencjalnych afiliantów. Zwiększa się liczba samych programów, wśród których są i takie, które mają charakter wręcz niszowy. Nie dziwi więc, że przybywa także i brokerów, zarządzających programami partnerskimi.

W marketingu afiliacyjnym, to właśnie taki broker, kojarzący ze sobą partnerów biznesowych i tworzących bazy programów partnerskich, nazywa się siecią afiliacyjną. Do zadań sieci, należy praktyczna organizacja i realizacja programów afiliacyjnych. Niektóre z sieci, uruchomiły własne programy partnerskie. Poza mediowaniem i negocjowaniem, między skojarzonymi partnerami (wydawcami, afiliantami, właścicielami witryn internetowych), a reklamodawcami , sieci afiliacyjne są dostawcą technologii, dzięki której cały proces partnerstwa biznesowego może się odbyć.

Technologia ta umożliwia monitorowanie i rozliczanie każdego programu. Odpowiednie platformy pozwalają na odnotowywanie i sumowanie odsłon, kliknięć w reklamę i innych akcji, podejmowanych przez internautę, a mogących zakończyć się sprzedażą. System zapisuje i realizuje odpowiednie płatności, pozwala też na śledzenie postępów na stronie afilianta i generowanego ruchu na stronie docelowej sprzedawcy. Oprócz raportowaia, sieć afiliacyjna zapewnia pomoc techniczną – tak wydawcom, jak i dostawcom banerów/ reklam tekstowych, asystuje przy instalowaniu reklam , a nierzadko oferuje całą gamę dodatkowych usług, z direct liningiem na czele.