Sieci afiliacyjne, czyli brokerzy programów partnerskich, oferują uczestnikom swoich programów coraz szerszy wachlarz usług. Nie są już jedynie mediatorami między partnerem, a przedsiębiorcą, chcącym promować swój towar w Internecie, czy też prostymi dostawcami technologii, dzięki której dochodzi do zawiązania współpracy biznesowej, między reklamodawcą a wydawcą, a także dostępności danej reklamy dla klienta- internauty, nawigującego po sieci. W związku z dynamicznym rozwojem marketingu afiliacyjnego, powstają kolejne platformy zarządzania programami partnerskimi. Od końca XX wieku istnieje sieć TradeDubler.com, która może pochwalić się zasięgiem międzynarodowym. Firma, dziś już dobrze znana w świecie marketingu afiliacyjnego, umożliwia prowadzenie, za swoim pośrednictwem, kampanie typu cross-media oraz search marketing, słynie także z dokładnego raportowania statystyk podejmowanych przez strony programu aktywności.

Natomiast, kilka lat później na rodzimym rynku pojawiły się takie sieci, jak krakowski Novem.pl (2006r.), oferujący bogaty wybór programów, rozbudowane statystyki, różne modele rozliczenia (CPC, CPA, CPS, CPL), a minimalną wypłatę otrzymać można już od 50 zł z początkiem nowego miesiąca. Rok później, rynek marketingu afiliacyjnego, zasiliła nieduża sieć ESCPartners.pl(2007). Może nie oferuje wielu programów, ale te, które są dostępne, dają stabilne warunki działania: dożywotnią prowizję, minimalną wypłatę od 100zł, 25% prowizji od działań zarekomendowanych afiliantów, czy w końcu- dwuletnią ważnością plików cookies. Wart uwagi jest również broker ProPartner.pl, będący, pionierem, na gruncie polskim, wprowadzania systemu, działającego w oparciu o model modelu Application Service Provider, czyli ASP . Obecnie, ta sieć afiliacyjna dysponuje licznym zestawem programów partnerskich, nie wymaga od afilianta prowadzenia działalności gospodarczej, niemniej próg minimalnej wypłaty jest zdecydowanie wyższy, niż u poprzedników (200zł), za to, zdobycie nowego reklamodawcy dla sieci daje partnerowi 50zł zysku. ProPartner rozlicza uczestników projektów przede wszystkim w modelu Cost Per Sale.

Na rodzimym rynku, zaufaniem entuzjastów marketingu afiliacyjnego, cieszy się również polska sieć NetSales.pl (od 2009 r.), która może pochwalić się bogatym zapleczem programów, niedawno założona sieć DoAffiliate.net (2012) roku, obsługująca przede wszystkicm programy z dziedziny finansowej, czy też (stosunkowo młoda) sieć WebePartners.pl ukierunkowana na e-commerce i formę rozliczenia CPS. Z powodzeniem działają także takie sieci, jak choćby, specjalizująca się w projektach bankowo- ubezpieczeniowych, Affiliando.pl (od 2009), czy wyspecjalizowany w grach on-line Admitad.comoraz, wchodząca w skład Polskiej Kampanii Reklamowej, polska sieć Mondeos.pl. Ciągłe doskonalenie oferty przez już obecne na rynku firmy, a także, wciąż pojawiające się, nowe podmioty marketingu afiliacyjnego są powodami, dla których tworzy się porównywarki i branżowe rankingi najlepszych programów i ich organizatorów.