Jednak, na tym nie kończą się sposoby organizacji rozliczeń w marketingu afiliacyjnym. Jeżeli sprzedawca ma w swojej ofercie produkty, których sprzedaż ma charakter abonamentowy, to partner, ma możliwość czerpania regularnych prowizji z, powracającego do sprzedawcy, klienta. Taki układ nazywamy programem długoterminowym. Zdarza się i tak, że reklamodawca chce rozliczać się ze swoim partnerem, zliczając jedynie odwiedzających stronę, którzy zauważyli obecność reklamy. Tego typu rozwiązanie, określane jest mianem cost per impression -CPI.

Niemniej, w tym przypadku, mówi się częściej o zwykłej reklamie internetowej, a nie o uczestnictwie w programie afiliacyjnym. Trzeba zaznaczyć, że tradycyjna reklama w sieci, jest opatrzona większym ryzykiem, ze strony zleceniodawcy. Marketing afiliacyjny jest zawsze nastawiony na rozliczanie za efekt, natomiast tradycyjna reklama internetowa, nie gwarantuje, oczekiwanych przez reklamodawcę rezultatów.