Marketing afiliacyjny jest stale rozwijającą się dziedziną promocji w sieci. Programy partnerskie różnią się między sobą branżą, czy sposobem rozliczania. I tak, dla przykładu, programy partnerskie w ESCPartners.pl, to trzy księgarnie Aragon.pl, Mentis.pl, Komputerowiec.pl, Odmieniec.pl sklep z prezentami, a w końcu Kokonie.pl, oferujący artykuły erotyczne. Nie ulega wątpliwości, że najbardziej atrakcyjne dla afiliantów są programy partnerskie z dożywotnią prowizją. W praktyce marketingu afiliacyjnego oznacza to, że internauta, który stanie się klientem merchanta, generuje prowizję dla partnera, którego strona zaprowadziła go do docelowej strony z reklamą kupowanego przez niego produktu, czy usługi, zawsze, gdy dokonuje kolejnych zakupów. Nietrudno znaleźć przykłady programów partnerskich z wieczną prowizją: Diores.pl – prowizja 2%, neosport.pl– prowizja 6%, czy student.travel.pl – prowizja – 5%.